Επικοινωνία Καλέστε για ραντεβού

Ερυθροπλακία

Η Ερυθροπλακία είναι συνήθως ασυμπτωματική νόσος που εμφανίζει αλλοιώσεις στο εσωτερικό του στόματος.

Η ερυθροπλακία είναι ασυμπτωματική πολλές φορές νόσος που εμφανίζει αλλοιώσεις (ερυθρή πλάκα με σαφή όρια και λεία επιφάνεια ) στο εσωτερικό του στόματος και αν παραμείνει χωρίς θεραπεία για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να μεταπέσει σε κακοήθη κατάσταση μια και ανήκει στις προκαρκινικές καταστάσεις.

Αν και το αίτιο της ερυθροπλακίας παραμένει άγνωστο αναφέρεται ότι πιθανό ρόλο παίζουν η κατάχρηση καπνού και οινοπνευματωδών ποτών. Η ερυθροπλακία προσβάλλει συχνότερα τους άνδρες και μάλιστα άτομα από 60 έως 70 χρονών.
pos-entopizetai
Εντοπίζεται συνήθως στο έδαφος του στόματος, στη μαλακή υπερώα και στην παρειά και μπορεί να σχετίζεται με λευκές περιοχές (ερυθρολευκοπλακία). Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζεται συνήθως με την μορφή αλλοίωσης πάνω στην εσωτερική επιφάνεια του στόματος και κυρίως στο έδαφος του στόματος, στα μάγουλα, την κάτω επιφάνεια και τα χείλη της γλώσσας και την πίσω πλευρά της υπερώας. Είναι γυαλιστερή, μοιάζει με βελούδο, έχει σύσταση μαλακή και το μέγεθος των αλλοιώσεων ποικίλει.
Η διάγνωση πραγματοποιείται από την κλινική εικόνα αλλά πρέπει να επιβεβαιωθεί με κυτταρολογική εξέταση έπειτα από απόξεση, κυρίως όμως με βιοψία.

Ο στοματικός γναθοχειρουργός θα αφαιρέσει τις βλάβες χειρουργικά και μάλιστα μέσα σε υγιείς ιστούς (δηλ. κάνοντας λίγο μεγαλύτερη την τομή) αλλά είναι απαραίτητη και η περαιτέρω παρακολούθηση του ασθενή.

Τι προσφέρουμε στους Ασθενείς

Επικοινωνήστε με τον Γιατρό